Red Bull Romaniacs a devenit cu multi ani in urma provocarea suprema pentru fanii si practicantii de enduro. Peste mai putin de 2 saptamani Sibiul va redeveni capitala mondiala a hard-enduro-ului, iar editia din 2016 a celui mai dificil raliu hard-enduro din lume include una dintre cele mai dure zile din istoria acestui sport. Totul va incepe pe 12 iulie cu Prologul din centrul orasului si va continua cu patru zile de off-road.
Ne face placere sa va anuntam ca Nikon este partener Red Bull Romaniacs si va fi prezent cu propiul stand la Prolog unde veti avea ocazia de a face fotografii sau de a fi fotografiati. De asemenea, la Centrul de Presa de la Hotel Ramada, Sibiu, serviciul NPS Romania va fi prezent in perioada 12-16 iulie.
Iata beneficiile serviciului NPS la Red Bull Romaniacs 2016: pentru fotografii prezenti la Red Bull Romaniacs, precum si pentru fotografii membri NPS Romania: servicii gratuite consultanta si de inchiriere echipament pentru testare pe perioada evenimentului. Inchirierea echipamentului se va face pe unui document de identitate (ID card sau pasaport) sau in cazul membrilor NPS Romania, pe baza cardului de membru NPS Romania si a unui document de identitate.
Cum este deja traditional, raliul va debuta cu Prologul creionat pe Bulevardul Coposu din centrul Sibiului, calificarile fiind programate in prima parte a zilei de 12 iulie, iar finalele de la ora 17:00. Sectiuni precum „Alcatraz”, „Jarvis`s Masterpiece” si „Mad Max” le vor da batai de cap riderilor mai putin experimentati, insa favoritii vor zburda peste ele si se vor crea strategii privind ordinea de start in prima zi din munti.
Dupa aventura urbana, cand se va ajunge la zilele de off-road, lucrurile se vor schimba radical. Exista patru tipuri de trasee, impartite in functie de gradul de dificultate in patru clase: Iron, Bronze, Silver si Gold insa niciunul nu va fi o plimbare prin parc.
Cu cea mai puternica lista de inscrisi din istorie, clasa Gold va avea mult de furca pe traseu si asta deoarece abilitatile participatilor se imbunatatesc de la an la an, iar nivelul este in continua crestere. Sectiunile nu vor fi mai dificile ca in anii precedenti, insa numarul si frecventa lor a crescut. Spre exemplu, ziua a doua va fi pentru clasa Gold una dintre cele mai dure din istorie, iar conditia fizica isi va spune cuvantul.
Jonny Walker castigatorul din 2015
Printre riderii care revin in Romania sa isi depaseasca limitele ii gasim si in acest an pe: Jonny Walker, Graham Jarvis, Alfredo Gomez, Wade Young si Paul Bolton.
La clasa Gold (cel mai dur traseu, cu portiuni aproape imposibile) sunt pe lista de inscrisi cativa rideri tineri dornici sa se afirme in Carpati. Manuel Lettenbichler, fiul lui Andreas Lettenbichler (castigatorul din 2009), a gustat din traseele dure la editia din 2015, cand a fost insa nevoit sa se retraga din pricina unei accidentari. Acum juniorul Letti are sanse sa termine in top 10, mai ales ca tatal sau a decis sa nu concureze, special pentru a-l putea antrena si-al ajuta de-a lungul raliului. O alta tanara speranta este Billy Bolt, cel care si-a facut o intrare fulminanta in lumea enduro-ului extrem, terminand pe locul cinci Erzbergrodeo. Britanicul este antrenat chiar de catre managerul lui Jonny Walker.
Mario Roman este deja un nume in enduro-ul extrem, insa abia anul acesta a indraznit sa se inscrie in competitia de cinci zile. Pe langa Roman, alti trei spanioli atrag atentia fanilor acestui sport. Este vorba despre fratii Sergi si Xavi Leon Sole, legende in trial si debutanti la Red Bull Romaniacs si, evident, despre Alfredo Gomez. Castigator la Red Bull Minas Riders si cu prezenta pe podium in editiile din 2013 si 2015, madrilenul este unul dintre favoritii la top trei si in 2016.
Armada din Marea Britanie, tara din care provin peste 100 dintre concurentii inscrisi anul acesta, este condusa de Jonny Walker, Graham Jarvis si Paul Bolton. Walker, cel care in 201, la 23 de ani, devenea cel mai tanar castigator al clasei Gold si care si-a aparat titlul anul trecut, vine in Romania dupa o accidentare care l-a impiedicat sa concureze in prima parte a sezonului. Graham Jarvis este in continuare considerat „Regele Carpatilor”, datorita celor patru titluri obtinute de-a lungul anilor, iar dupa lupta cu Walker pierduta anul trecut chiar pe ultimii kilometri ai raliului, acum isi doreste victoria. Paul Bolton este si el unul dintre pretendentii la podium, la fel ca sud-africanul Wade Young. Am putea asista la surprize, adica sa-l vedem in top cinci si pe unul dintre fratii Hemingway, cele doua legende britanice ale trialului care revin la Red Bull Romaniacs.
Zsolt Varga si Ervin Kovacs sunt riderii romani inscrisi la clasa Gold. In 2014 Zsolt s-a clasat pe locul 11 la clasa Silver si este una dintre tinerele sperante ale hard-enduro-ului romanesc, iar Ervin a mai terminat raliul la clasa Pro, insa, din pricina unei accidentari la mana dreapta, a absentat de la ultimele editii.
Clasa Silver va avea cam acelasi nivel de dificultate ca in anii precedenti, insa numarul sectiunilor dure a mai fost diminuat.
Emanuel Gyenes, singurul rider care a terminat toate cele 12 editii desfasurate pana in prezent, va concura la clasa Silver, satmareanul fiind mai focusat acum pe rally-raid decat pe hard-enduro.
La clasa Silver o veti vedea si pe Kristen Landman, sud-africana care a debutat la Red Bull Romaniacs anul trecut, dar care nu a izbutit sa ajunga la finis. Daca va termina raliul din 2016, atunci Kristen va deveni prima femeie care termina la clasa Silver.
Traseul clasei Bronzea suferit un facelift, aici fiind introduse multe urcari si treceri prin sectiuni cu multa piatra. Printre riderii care vor ajunge in Sibiu sa isi depaseasca limitele se afla si Lorenzo Quinn, un sculptor italian si unul dintre fiii lui Anthony Quinn. Lorezno va concura pe traseul clasei Bronze.
Pentru clasa Iron traseul va fi similar cu cel din 2015 ca dificultate, fiind insa mai lung, fix cat sa testeze gradul de motivatie al riderilor si sa le aminteasca ca se afla totusi la cel mai dur raliu hard-enduro din lume. John Trevor din Marea Britanie are 69 de ani si este cel mai varstnic concurent si va rula pe traseul clasei Iron.
primul obstacol de la Prologul din 2015
Articol preluat de pe Nikonisti.ro