De cate pale are nevoie elicea dvs?

De cate pale are nevoie elicea dumneavoastra?

Atunci când iau în considerare elicea, mulți proprietari de bărci se concentrează pe viteză. Ei presupun că o elice care le va face barca să meargă mai repede trebuie să fie mai bună. Este mai important să luați în considerare modul în care o elice poate afecta întreaga experiență de navigare. Viteza este doar un element al acestei experiențe, dar la fel sunt accelerația, economia de combustibil, confortul și manevrarea bărcii.

Acesta este unul dintre motivele pentru care Mercury Marine oferă o gamă largă de elice, inclusiv modele cu trei pale, patru pale și chiar cinci pale. Fiecare design este destinat să îmbunătățească performanța generală în anumite aplicații pentru a face o barcă să funcționeze cel mai bine pe apă.

Să ne uităm la modul în care numărul de pale afectează performanța elicei:

Elicea cu 3 pale

Din punct de vedere tehnic, o elice cu o singură pală ar fi cel mai eficient design pur și simplu pentru că ar produce cea mai mică rezistență în apă. Dar cu o singură pală care se învârte cu viteză, vibrația ar fi intolerabilă. O elice cu trei pale realizează cel mai bun echilibru între o funcționare lină și rezistență minimă prin apă, motiv pentru care un design cu trei pale este cel mai popular pentru navigație, in general.

În cadrul acestui design cu trei pale, inginerii pot manipula elementele de design pentru a construi o elice care poate funcționa bine într-o anumită aplicație – ridicarea provei unei ambarcațiuni de performanță pentru mai multă viteză sau ridicarea in plan a pupei unui crucișător. Elicea Mercury Fury cu trei pale este una dintre cele mai populare ale companiei și un exemplu excelent de model premium cu trei pale. Oferă performanțe remarcabile pe bărci mai ușoare dotate cu motoare outboard de mare putere.

Elicea cu patru pale

Adăugarea unei extra pale reduce și mai mult vibrațiile și, de obicei, adaugă mai multa suprafață a palelor la designul elicei. Creșterea suprafeței palelor poate îmbunătăți accelerația hole-shot și crește portanța la pupa. A patra pală adaugă, de asemenea, puțină rezistență, ceea ce ar putea reduce viteza maximă a ambarcatiunii.

Cele două modele Mercury Fury oferă un exemplu perfect al avantajului oferit de a patra pală. Elicea Fury cu trei pale este potrivita pentru bărci mai ușoare cu motoare outboard de mare putere. Elicea Fury 4 cu patru pale a fost proiectata special pentru bărci de bass mai lungi de 20 de picioare, mai ales atunci când acele bărci sunt dotate cu „echipament de turneu” – pentru a rezolva greutatea aditionala adaugata de echipamentul de rezervă, a rezervoarelor pline de combustibil și rezervoarelor livewell transportate de obicei de pescarii din turneu. Zona suplimentară a celei de-a patra lame ajută la ridicarea eficientă a acestor bărci în plan, le va ține în plan la viteze mai mici și poate reduce rezistența la miscarea prin apa. In acest scenariu elicea cu 4 pale nu provoaca nicio pierdere de viteza sau chiar are ca rezultat un ușor câștig la viteza maximă.

Elicea Revolution 4 oferă, de asemenea, o ridicare remarcabilă a pupei și are o performanță dovedită pe ambarcațiunile mai mari, cu consolă centrală, alimentate cu multiple motoare Mercury Verado. În această aplicație, elicea Revolution 4 poate ține barca în plan la viteze mai mici, ceea ce este un mare avantaj atunci când condițiile offshore devin dure. Designul său cu patru pale menține mușcătura pe apă atunci când se apropie de suprafață, în timp ce barca taie valurile.

Elicea cu cinci pale

Adăugarea unei a cincea pale mărește și mai mult suprafața palelor, reduce vibrațiile și îmbunătățește capacitatea elicei de a-și menține priza pe apă. Elicea Mercury High Five este proiectata pentru utilizare cu motoarele outboard și sterndrive MerCruiser Alpha de către navigatorii care caută o accelerație remarcabilă la tractare in aplicatiile de sporturi nautice, cărora nu le deranjează să renunțe la viteza maximă pentru a obține această performanță.

Elicea Mercury Maximus cu cinci pale este proiectată pentru a complementa motoarele sterndrive MerCruiser Bravo One sau Bravo One XR cuplate cu motoare cu blocuri mari, în special pe bărci de performanță cu motorul amplasat la o înălțime mai mare. Amplasarea motorului mai sus pe traversa reduce rezistența și poate crește viteza, dar plasează și elicea aproape de suprafață. Designul cu cinci lame al lui Maximus îi permite să mențină o priză solidă la apă, chiar și în debitul de apă foarte aerat produs de bărci de performanță cu carene în trepte.

Găsirea elicei potrivite

Mercury Prop Selector Tool este o resursă excelentă care vă va ajuta să restrângeți opțiunile de cautare a elicei potrivite pentru varianta de barcă cu motor detinuta.

Mercury transformă aluminiul și oțelul inoxidabil în elice de cea mai înaltă calitate, cele mai bune performanțe și cele mai durabile din lume. Experiența, expertiza și tehnologiile proprietare ale companiei, inclusiv Flo-Torq, Mercalloy și aliajul X7, oferă navigatorilor un adevărat avantaj. Pentru cele mai bune performanțe generale ale ambarcațiunii, nu există un înlocuitor pentru o elice Mercury.

Sursa articolului mercurymarine.com.

Adauga un comentariu