Gandul la sfârșitul sezonului de plimbare cu barca poate provoca depresie dar realitatea este ca iarna se apropie cu pasi repezi. Vin temperaturile negative, cu zăpada și cu lacuri cu suprafata înghețata. Proprietarii de bărci trebuie să își pregătească bărcile pentru vremea de iarna iar asta cu un motiv întemeiat. Ambarcațiunea și motorul outboard sunt o investiție serioasa, iar schimbarea anotimpurilor le poate pune în pericol. Având în vedere acest lucru, să facem o trecere in revista a opțiunilor disponibile pentru depozitarea ambarcațiunii și a motorului până la primăvară.
Planificati din timp depozitarea ambarcatiunii pe timp de iarna
În funcție de locație și circumstanțe, aveți diferite opțiuni. Dacă barca dvs. este suficient de mică pentru a încăpea în garaj, puteti rezolva rapid problema, in mod confortabil, acasă. Pregatiti pentru iarnă motorul și orice furtunuri și pompe pentru apă – și ați terminat.
Dacă aveți un peridoc și spatiu in curte pentru barca dvs., este aproape la fel de bine. Puneți pune la iernat barca și motorul, acoperite cu o prelata pentru protecție împotriva zăpezii și murdariei si sa uitați de ele până la dezghețul de primăvară.
Dacă aveți un peridoc, dar nu aveți spatiu in curte sau pe proprietatea dvs., sau daca legile locale nu vă permit să depozitați o barcă în curte, dacă vă țineți barca intr-un un port de agrement sau nu aveți o remorcă, atunci lucrurile devin ceva mai complicate. Cele mai multe porturi si marine, oferă o varietate de opțiuni de depozitare pe timp de iarnă. Spațiul nerezervat din timp este disponibil pe principiul primul venit, primul servit, așa că faceți aranjamente pentru ambarcațiunea dvs. din vreme pentru a evita graba de ultimă oră și posibilitatea de a nu avea un loc de iernare pentru barca dvs.
Dacă nu aveți porturi sau marine în apropiere, puteți consulta facilitățile locale de stocare. Unele au spațiu în curțile încuiate și securizate pentru depozitarea bărcilor și rulotelor. De obicei, se taxează pe lună, dar în multe zone acele spații sunt limitate, așa că începeți căutarea mai devreme.
Pregatiti-va barca si motorul pentru iarna
Dacă locuiți într-o zona unde temperaturile coboara sub zero, este necesară pregatirea pentru iarna a motorului outboard. Dacă barca dumneavoastră are un rezervor de apă potabila, rezervor livewell sau un dus cu rezervor de stocare, aceste sisteme trebuie să fie golite și, în multe cazuri, tratate cu antigel nautic. Nerespectarea acestui lucru poate duce la daune costisitoare. Dacă folosiți barca în apă sărată și nu goliți pompa de spălare cu apă dulce și pompele de santină, trebuie să vă faceți griji cu privire la coroziunea componentelor interne ale ambarcatiunii. Umplerea lor cu antigel ajută, de asemenea, la prevenirea coroziunii.
Pregatirea pentru iarna unui motor de barca este simplă și dacă sunteti îndemânatic și aveti uneltele potrivite și timpul necesar, o puteți face de unul singur. Yamaha oferă seturi preambalate pentru schimbarea uleiului, care includ toate fluidele și filtrele care ar trebui schimbate înainte de a „împacheta” barca pentru sezonul rece. Acestea sunt disponibile la sau pentru comandă prin majoritatea dealerilor și centrelor de service Yamaha. Obțineți ceea ce aveți nevoie pentru a face treaba din timp în cazul în care consumabilele se epuizează, ceea ce se întâmplă mai des decât ați crede. Asigurați-vă că rezervorul de combustibil tratat cu stabilizator de combustibil Yamaha înainte de a începe.
Ingrijirea bateriei nautice
Bateriile din barca dumneavoastră necesită îngrijire pentru sezonul de iarnă. Cu cât mediul este mai rece, cu atât mai multă atenție este necesară deoarece există posibilitatea ca bateriile cu plumb/acid sau AGM să înghețe – sau cel puțin să își piardă complet încărcarea în timpul iernii.
Dacă barca dumneavoastră are un sistem de încărcare la bord, care reglează automat cantitatea de încărcare și o puteți menține conectată la retea în timpul depozitării, acest lucru vă va ajuta să vă protejați împotriva înghețului și a bateriilor uzate primăvara. De asemenea, va prelungi durata de viață a majorității bateriilor.
Dacă nu există acces la energie, bateriile trebuie încărcate complet și apoi deconectate de la sistemul electric al ambarcațiunii pentru perioada de depozitare. Iar dacă le puteți îndepărta de la bord pentru depozitare într-un loc cald și uscat, este cel mai bine.
A infolia sau nu barca?
Înfolierea barcilor, ca pas final a pregatirii pentru iernare, a devenit o opțiune extrem de populară, mai ales în regiunile care tind să înregistreze o cantitate semnificativă de zăpadă. Chiar și acolo unde zăpada este o raritate, infolierea menține barca curată și gata de actiune la re-punerea în funcțiune de primăvară. Nu uitati sa puneți un borcan sau două de dezumidificator de barcă la bordul ambarcatiunii înainte de a o sigila.
Dacă nu sunteți tipul DYI sau daca doriti doar ca de tot procesul să se ocupe o echipa de profesionisti, există companii de ambalare in folie termocontractabila care vor veni la domiciliul dvs. și vor împacheta barca chiar la fața locului. Dacă aveți o barcă mai mică, o acoperire bună de tip prelata, ar putea fi suficientă atâta timp cât este capabilă să gestioneze acumulările de zăpadă și gheață fără să se rupă sau să se prăbușească în interiorul barcii.
Pregatirea pentru iarna și depozitarea ambarcațiunii pentru extrasezon este o necesitate pentru a o menține în stare de funcționare optimă și pregătită pentru următorul sezon de navigație.
Sursa articolului https://yamahaoutboards.com.