Un motor de barca dotat cu un alternator de mare putere vă ajută să vă mențineți electronicele alimentate cu energie mai mult timp.
Traim intr-o lume digitală. De la termostatul dotat cu WiFi de acasa la ecranul tactil din masina si pana la ceasul inteligent de la incheietura ta, viata de zi cu zi este plina de dispozitive digitale inovatoare care fac experientele obisnuite mai bogate si mai convenabile.
Acelasi fenomen a cuprins si în industria nautică. Vizitați oricare dintre marile expoziții de ambarcațiuni și veți vedea zeci de antreprenori care promovează noi tehnologii pentru aproape orice tip de barcă sau activitate de agrement. Și, ca urmare a aparitiei acestor noi tehnologii, cerințele de energie electrica de la sistemele de baterii de la bord sunt mai mari ca niciodată.
În calitate de lider în industrie, Mercury este în fruntea acestui curent inovator, proiectand continuu tehnologii noi, mai inteligente pentru ambarcatiuni. Pentru a sprijini capacitatea de alimentare pentru toate dispozitivele, a fost stabilit, de asemenea, un nou standard în industrie, prin echiparea celor mai populare motorizări de putere medie și mare cu alternatoare de mare putere. Și, deși poate nu v-ați dat seama, a primi suficientă energie de la alternator este cheia pentru a vă menține bateriile încărcate, astfel încât să vă puteți menține dispozitivele – și distracția – în funcțiune toată ziua.
Ce este un alternator?
Un alternator este un generator compact, acționat de o curea, care este instalat pe motor pentru a converti puterea mecanică în energie electrică. Aceasta energie electrică ajută la reîncărcarea bateriei conectate și, din ce în ce mai mult, este folosită pentru a alimenta direct sistemele de la bord. Cu cât este mai mare turația motorului în timpul funcționării, cu atât mai multă putere poate genera alternatorul.
Pe o barcă, alternatorul încarcă de obicei bateria de pornire, care este bateria care pornește motorul și pune în funcțiune alte sisteme esențiale. Dar, în funcție de configurație, poate fi folosit și pentru a încărca alte baterii, mai precis bateriile care alimentează toate dispozitivele „distractive” de pe o barcă.
Importanta unui alternator de mare putere
Cu cât un alternator este capabil sa genereze mai multă putere, cu atât mai multă energie poate oferi acumulatorului. Și când alternatorul îți ține bateria de pornire încărcată, este vital să ai suficienta energie. În plus, dacă alternatorul suportă și bateriile de la bord, neavând suficientă putere înseamnă că utilizarea anumitor accesorii trebuie limitată pentru a vă asigura că bateria de pornire rămâne încărcată.
„O baterie starter elimină multă putere atunci când porneste motorul”, a declarat Jeff Becker, manager senior de categorie Mercury pentru outboard-uri de mare putere. „Dacă bateria nu ar avea un alternator care să o ajute la reîncărcare și ai porni motorul în mod repetat pe parcursul zilei, în cele din urmă ai rămâne fără energia necesara pentru pornire.”
Cerintele pentru energie electrica sunt in continua cretere
Pe multe bărci de agrement mai mici, bateria de pornire alimentează, de asemenea, lumini de navigatie, manometre digitale și pompe de santină și livewell. Chiar și pe bărcile dotate cu baterii suplimentare, cerințele electrice sunt în continuă creștere, la fel și cererea pentru alternatoare de putere mai mare.
„Am remaracat în ultimul deceniu o creștere uriașă a popularității aparatelor și echipamentelor ce necesita multa energie”, a spus Becker. „De exemplu, stabilizatoarele giroscopice sunt acum adăugate la o mulțime de bărci mari offshore. De asemenea, rularea mai multor afișaje digitale de 12 până la 15″ devine din ce în ce mai comună. La fel și adăugarea unui frigider, a servodirecției sau a unui sistem stereo. În trecut, nu am văzut acest tip de echipament pe bărcile de agrement tipice, dar astăzi acestea sunt articole obișnuite care consumă multă energie. Chiar și cu baterii adtional instalate pentru a gestiona o parte din această sarcină, vedem o solicitare mai mare ca niciodată pentru sistemul general de baterii, în special pentru bărcile de lux de ultimă generație care sunt alimentate de motoare Mercury de mare putere.”
Strategia Mercury pentru alternatoare: Mai multă putere!
Soluția Mercury pentru a satisface nevoile electrice ale propietarilor de ambarcatiuni este de a echipa motoarele produse cu alternatoare de mare putere. În special, outboard-urile Mercury V6, V8, V10 și V12 de la 175 la 600CP au toate alternatoare care generează o putere de încărcare de top.
„Cel mai mic alternator din aceasta gamă este capabil de o putere impresionantă de 85 de amperi”, a spus Becker. „Motoarele outboard din gama Mercury Verado® sunt dotate standard cu alternatoare mai puternice „îmbunătățite” pentru a sprijini functii precum direcția electrică sau electro-hidraulică, plus toate echipamentele de care au nevoie navigatorii offshore.”
Când comparăm sistemele de încărcare, există două lucruri principale de luat în considerare: puterea nominală și puterea netă. Puterea nominală – ceea ce vedeți listat pe site-urile producătorilor – este cantitatea maximă de putere pe care o poate produce alternatorul. Puterea netă este cantitatea de putere care este de fapt disponibilă pentru baterie, după ce sunt scăzute sarcinile motorului (cum ar fi aprinderea, pompele de combustibil, trim-ul și direcția). Inginerii Mercury au instalat pe motoarele outboard sisteme menite de a minimiza aceste sarcini, făcând disponibilă mai multă putere generata de alternator pentru încărcare.
Pentru a ilustra acești doi factori, iată un tabel care arată amperajul nominal maxim pentru alternatoarele de pe motoarele de barca Mercury FourStroke și Verado de medie și mare putere, în comparație cu câteva mărci concurente.
Amperajul nominal maxim pentru alternatoarele Mercury
La nodul de 350CP, puteți vedea că motorul de barca Mercury V10 Verado este evaluat la 150 de amperi, ceea ce dublează cu peste 70 de amperi valoarea alternatorului următorului concurent de top. Pentru a-i testa cu adevărat capacitățile, totuși, inginerii Mercury au pus V10 Verado la încercare pentru a măsura puterea netă de încărcare a alternatorului.
După cum puteți vedea în graficul de mai jos, puterea netă a motorului outboard V10 Verado a depășit deja amperajul nominal la doar 1500 rpm. Așadar, nici măcar nu trebuie să fortati motorul pentru a realiza întregul potențial de încărcare.
Motorul a continuat să livreze mai mult de 150 de amperi de putere netă până la rpm maxim, unde a generat de aproape 5 1/2 ori puterea netă de încărcare publicată a concurentei.
Acesta este doar un exemplu. Puterea netă poate varia în funcție de modul în care este dotată o barcă și în funcție de ce echipamente alimentează alternatorul. In concluzie, motorul Mercury V10 Verado poate produce multa putere de încărcare. La fel pot fi și celelalte outboard-uri de mare putere din gama Mercury.
„Alternatoarele inteligente” imbunatatesc, de asemenea, performanta
Toată această capacitate de încărcare a bateriei nu va insemna prea mult dacă motorul nu pornește. Și cu cât porniți motorul mai repede (în termeni de rotatii pe minut), cu atât obțineți mai multă putere.
În loc să vă faceți griji cu privire la viteza de turație motorului, Mercury a conceput un sistem care o face pentru dvs. Se numește Sistem de Gestionare a Incărcarii Bateriei la Ralanti (Idle Charge Battery Management System) și este conceput sa va aduca liniște sufletească.
„Practic, la ralanti, motorul monitorizează nivelul de încărcare al bateriei de pornire”, a spus Becker. „Dacă simte că tensiunea este prea scăzută, va crește automat turația la ralanti pentru a crește puterea de ieșire a alternatorului și va încărca mai bine bateria.”
Acest sistem de gestionarea a încărcarii bateriei la ralanti este standard pentru toate motoarele V6, V8, V10 și V12 și funcționează pentru a ajuta la gestionarea tensiunii la o baterie de pornire de 12 volți. Motoarele Mercury V10 și V12 sunt, de asemenea, disponibile cu un sistem de încărcare cu mod dual de 12 volți/48 volți pentru integrarea cu sistemul e-power Navico® Fathom, care înlocuiește generatorul tradițional cu ardere de la bord cu un sistem avansat de baterie cu litiu mult mai silentios pentru gestionarea nevoile de putere ale bărcilor mari.
Aveti nevoie de mai multă putere? Mercury oferă un kit de upgrade pentru alternator
Dacă vă plac sonarele cu ecran mare, există o inovație a alternatorului de la Mercury care ar trebui să vă starneasca interesul. Este un kit de actualizare a alternatorului care este disponibil pentru toate outboard-urile Mercury V8 și V6 FourStroke, Pro XS® și SeaPro™.
„Kitul crește puterea maximă de încărcare de la 85 de amperi la 115 de amperi”, a spus Becker. „Acesta este același alternator cu putere mai mare care este instalat pe motoarele noastre de lux Verado. Este o actualizare foarte inteligentă pentru ambarcațiunile de pescuit cu instrumente de căutare mari de adâncime și tehnologie sonar live și pentru pontoane cu o mulțime de accesorii sau pentru oricine își dorește mai multă liniște sufleteasca.”
Setul de upgrade al alternatorului V8 și V6 este disponibil de la dealerii autorizați Mercury. Mercury recomandă ca instalarea să efectueze de catre dealer. Este o completare excelentă pentru service-ul anual sau pentru iernare și poate oferi sistemului de baterii un impuls semnificativ.
Sursa articolului mercurymarine.com.