Calitatile motoarelor de barcă contemporane, cu funcționarea lor lină, pornire ușoară, cu emisii scăzute și eficiente din punct de vedere al combustibilului, se datoreaza in parte si tehnologiei de injecție electronică de combustibil (EFI).
In trecut o caracteristică disponibila doar la motoarele de înaltă performanță mai exotice, sistemele EFI au început să apară pe motoarele de automobile și sport motor produse în serie în anii 1980. Mercury Marine a inceput productia primului motor outboard EFI: V6 Laser 220, în 1987. În prezent, majoritatea motoarelor outboard Mercury, de la 8 la 600CP, sunt echipate cu un sistem EFI. Iată o privire rapidă asupra modului în care funcționează aceasta tehnologie.
Cum functioneaza injectia electronica de combustibil
Injecția electronică de combustibil înlocuiește carburatorul la motorul pe benzină. Un carburator introduce combustibil în fluxul de aer, care curge în motor pe măsură ce aerul este accelerat printr-un tub Venturi. Sistemul EFI oferă multe avantaje. Un sistem EFI folosește o duză, sau un injector, pentru a pulferiza combustibil sub presiune către motor, fie în fluxul de aer care curge în motor, fie direct în cilindru. Motoarele moderne Mercury au un sistem EFI cu mai multe porturi, care plasează un injector pentru fiecare cilindru în galeria de admisie.
Injectoarele sunt controlate de un modul de control al motorului (ECM), un computer compact care adună date de la senzorii care monitorizează nivelul de oxigen al gazelor de evacuare, temperatura lichidului de răcire, poziția clapetei de accelerație și turația motorului, precum și factorii de mediu precum temperatura aerului și presiunea barometrică. Modulul ECM ajustează apoi livrarea combustibilului și sincronizarea scânteii motorului pentru a obține performanțe optime. De exemplu, combustibilul și sincronizarea pot fi ajustate pentru o economie optimă la viteza de croazieră, pentru putere maximă atunci cand este necesar, pentru pornire la cheie când motorul este cald sau rece și pentru schimbări de temperatură și altitudine. Niciun carburator nu poate egala precizia unui sistem EFI modern.
Mercury Battery-Free EFI
Ca orice computer, modulul ECM necesită energie electrică care este furnizată de bateria bărcii. Aceasta necesitate prevenea, in trecut, injecția electronică de combustibil pentru motoarele outboard portabile Mercury cu pornire manuală (la sfoara). Aceasta până în 2018, cand au fost introduse pe piata noile motoare Mercury FourStroke cu doi cilindri, de 15CP și 20CP, cu un sistem EFI care nu necesita baterie.
Acest sistem este oferit astazi pentru motoarele termice outboard Mercury cu pornire manuală de la 8CP la 30CP. Motorul folosește propriul sistem de încărcare pentru a alimenta ECM atunci când este pornit manual. Acest sistem păstrează portabilitatea fără baterie, fapt care face populare aceste outboard-uri compacte, încorporând în același timp multe dintre avantajele EFI.
Dacă ați incercat vreodata sa porniti la sfoara un motor termic cu carburator, iar și iar, într-o barcă care se pluteste sub soarele fierbinte, veți aprecia cu siguranță ușurința de a naviga cu un motor portabil Mercury EFI. De asemenea, deoarece sistemul EFI este sigilat și presurizat, eliminand astfel majoritatea problemelor de fiabilitate legate de combustibil. Deci, gata cu carburatorul stricat după câteva săptămâni de inactivitate.
Sursa articolului mercurymarine.com.