WaveRunner 500 (Marine Jet 500T) lansat de Yamaha Motor Co., Ltd. în 1986 a ajuns să reprezinte clasa ambarcațiunilor de apă personală (PWC), apreciată de fanii marini pentru controlul ușor din poziția șezând și manevrabilitatea excelentă.
De atunci, Yamaha a fost în centrul unei game largi de eforturi din industrie, sprijinind dezvoltarea legilor legate de agrementul marin și desfășurând inițiative educaționale și de siguranță ca parte a rolului de producător al tuturor lucrurilor legate de marină. Inginerii de la Yamaha au jucat un rol central în testarea performanței legate de siguranță pentru formularea acestui „standard special pentru motocicletele acvatice” și este de la sine înțeles că inginerii au fost captivați de această nouă ambarcațiune pentru care permitea miscarea liberă pe apă. S-ar putea spune chiar că acesta a fost momentul în care s-a născut conceptul cheie pentru WaveRunner (Marine Jet), „o ambarcațiune care oferă distracție sigură și accesibilă pe apă pentru toți”.
Yamaha a acumulat în mod constant expertiză tehnologică în domeniile proiectării și construcției de ambarcațiuni incepand cu 1960, dar accentul conceptual pentru proiectarea WaveRunner (Marine Jet) diferă de cel al modelelor existente. Prin urmare, metoda adoptată pentru procesul de proiectare și fabricație a fost o repetare a următoarelor etape: crearea prototipului, testare și verificare.
Noile modele Yamaha WaveRunner pentru anul 2021
WaveRunner SuperJet
SuperJet revine complet reconstruit, pentru a provoca o nouă generație de practicanti standup cu un motor marin TR-1 premiat, cu trei cilindri și patru timpi, Yamaha. Acest motor compact, ușor de 1.049 cmc oferă o accelerație plină de adrenalina, apreciata de amatorii de standup. Iar pentru piloții începători, există acum un L-MODE care reduce performanța motorului SuperJet la 85% sau aproximativ 40 mile pe oră.
Scopul de proiectare pentru inginerii Yamaha a fost să mențină vie experiența de călătorie originală SuperJet într-un nou model în patru timpi. Pentru a face acest lucru, Yamaha a trebuit să mențină dimensiunea și greutatea noului standup cât mai aproape de predecesorul său în doi timpi.
Noua punte are un stâlp reglabil în trei poziții, care se poate extinde până la 50 mm în lungime, ghidon inspirat de modelele racing și un suport larg pentru picioare, capitonat, cu un suport de reimbarcare integrat.
Sub linia de plutire, noua chilă SuperJet este proiectată pentru o stabilitate statică și dinamică mai mare, menținând în același timp abilitățile de intoarcere palpitante obisnute la modelele SuperJet.
Yamaha WaveRunner VX
Seria WaveRunner VX este complet nouă, oferind o ergonomie îmbunătățită, cu spatiul rezervat suporturilor pentru picioare mai adânc, mai larg, cu autodrenaj și un nou profil pentru scaun. Acest nou design al scaunului îmbunătățește aderența la nivelul genunchilor și confortul general.
O nouă caracteristică deosebită este Yamaha Connext Helm Control de 4,3 inch cu ecran LCD multicolor. Un control tactil care este montat lângă coloana de direcție oferă acces convenabil la numeroasele funcții ale sistemului Connext.
Yamaha WaveRunner GP
Pentru 2021, seria Yamaha GP este practic complet nouă, cu un nou design de punte, design de ghidon inspirat de modlele racing, cu înclinare reglabila, comandă Connext pentru cârmă cu afișaj LED multicolor de 4,3 inch. De asemenea seria ofera, pentru prima oara in industrie, funcție Auto Trim cu modurile Cornering Control și Launch Control, o nouă căptușeală a carenei care mută centrul de greutate al navei pentru o agilitate sporită.
Sub linia de plutire se află un grătar de admisie reproiectat și o pompă cu jet modernizată pentru o mai bună legătură și o accelerare mai rapidă. De asemenea, noua este o căptușeală reproiectată și care repoziționează greutatea rezervorului de combustibil. Noul Centru de Gravitate al ambarcațiunii îmbunătățește manevrabilitatea și agilitatea modelelor WaveRunner GP.
Sursa articolului yamaha-motor.com.